Penang (3-4 aug) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra - WaarBenJij.nu Penang (3-4 aug) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra - WaarBenJij.nu

Penang (3-4 aug)

Door: petraandre

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

De volgende ochtend ontbijten we vanaf de bovenste verdieping (17de) en  hebben we een mooi uitzicht over de stad en de zee. Andre en ik gaan de bus naar Kota Bharu reserveren. We lopen door een oude koloniale wijk en komen dan ook prachtige straatjes, tempels ( Leong San Tong Khoo Kongsi) en huizen tegen. 'S middags gaan we met de auto op pad naar Batu Feringgi om een duik te nemen in de zee , maar eerst komen we langs de Tropical Spice garden. De gids weet ons te boeien met zijn uitleg over de verschillende kruiden (soms wat ruiken en proeven). In het restaurant heerlijk gegeten, en een milkshake met echte vanille gedronken. Inmiddels flink bewolkt, dus geen strand en rijden we terug. In George Town gaan we nog kijken bij de tempel met de liggende boehda (een en al kitsch!) en bij de Dharmikarama Burmese buddist temple. De laatste is erg mooi en ook de jongens zijn erg onder de indruk van de rust en de bijzondere sfeer welke deze tempel uitstraalt.
De volgend dag naar de beroemde snake tempel, deze valt vreselijk tegen! Moeten ze uit alle reisbeschrijvingen halen!! Eigenlijk hebben we de tempels ook wel gezien.
Door naar de Tropical Fruit garden. Met een busje worden we naar een gids gebracht. Ook dit is weer een leuke tour en de gids vertelt veel over fruit en gezondheid, wat doet welke soort voor het menselijk lichaam. Als afsluiting van de tour gaan we diverse onbekende soorten proeven en wordt er een shake voor ieder gemaakt (fruit zelf kiezen) om te drinken. Langs de kust teruggereden komen we langs een batikfabriekje, even kijken. Verderop stoppen we bij een strandje en hebben de jongens in warm zeewater gezwommen.
Om 17.00uur wordt de auto opgehaald bij ons hotel en gaan we weer uiteten, deze keer bij een Indisch restaurant.
Oh ja 's avonds met  klaverjassen heeft de oude garde gewonnen (5de keer op rij, misschien 6 keer scheepsrecht?)