Rust en dan richting Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Petra - WaarBenJij.nu Rust en dan richting Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Petra - WaarBenJij.nu

Rust en dan richting Cameron Highlands

Door: petraandre

Blijf op de hoogte en volg Petra

01 Augustus 2011 | Maleisië, Cameron Highlands

Terug in Kuala Lumpur hebben we 'n 4 sterren hotel, 't Maytower, geboekt voor 2 nachten tegen gereduceerd tarief. We komen op de 28ste verdieping terecht en daar is Petra heel 'blij' mee. Mooi hotel, erg smalle kamer, zeepjes on the house, 't zwembad is meer een poedelbadje en het ontbijt bestaat nog steeds voor 80 % uit warme maaltijden. Maar wel een kok die je eitje ter plekke bakt of een wafel maakt, dus leuke ervaring (de tweede dag 'n bak met pindakaas ontdekt!).
Huurauto opgehaald met rechts 't stuur en links rijden, kortom relatietestje. We gaan naar een olifantenopvang. Ruim 100 km rijden, het laatste stuk over kleinere weggetjes, tegenligger, iets teveel naar links, gat in het asfalt en een lekke band. Verwisseld, gaat best snel, blijkt dat de hele velg gescheurd is. Toch maar een belletje naar de autoverhuur, ze komen de volgende dag de auto ophalen en nakijken. De olifanten zijn leuk, entree is gratis, er wordt een donatie gevraagd voor het onderzoek en bescherming van de olifanten van Maleisie.
 Je mag de olifanten pinda's voeren, een natte slurf pakt ze voorzichtig van je hand. Later stukken meloen/bananen in hun bek leggen (een hele grote natte tong!). Ze worden gebadderd in de rivier (daar genieten ze erg van), wij mogen een blokje op hun rug rijden en met 2 jongere olifanten kun je mee de rivier in om samen nat te worden. Het is leuk, maar is dit nu echt leuk voor de olifanten!? Volgens ons genieten de olifanten in ieder geval van  het water en het eten.
Vandaag richting Cameron Highlands, maar eerst nog bij de Batu caves kijken. Allereerst laat Petra een "tatoeage"zetten (is dit misschien een optie Marti?). Bij de entree staat het hoge gouden hindoe beeld. Dan al die tredes naar boven lopen, dit wordt echter wel beloond want binnen in de cave is het prachtig. Allerlei beelden van Hindoe goden en een hele hoge grot. Tredes weer naar beneden, het zweet loopt van onze rug het is maar goed dat we nu naar een gebied gaan dat hoger ligt en daardoor minder warm. Eerst een stuk snelweg en vervolgens  rijden we over 100 km kronkelweggetjes. Op eens staan we stil, file, geen bereik van radio, mobiel of internet. Blijkt er een boom omgevallen en deze ligt midden op de weg, dit op 20 km van onze bestemming. Wachten of het hele stuk terug en 200 km om rijden. Na 2 uur wachten gaan we uiteindelijk langzaam rijden. Ons hotel in Bringchang is drama, de wc staat letterlijk midden in de douche, het ziet er niet uit en er lopen meer beestjes dan we willen. We zouden er 2 nachten blijven, maar de volgende ochtend uitgecheckt en doorgereden.
De BOH Theeplantage gezien,geroken en geproefd. Mooi uitzicht zo over de hellingen, al die theestruiken. Een toertje door een theefabriekje gemaakt. Ook zijn er veel aardbeikwekerijen in deze streek en onder het motto: elk moment is een aardbeimoment zie je van alles met aardbeien.
 Nu zitten we in  hotel in Ipoh, een goed hotel, met sauna en wellness. Of we er gebruik van maken gaan we nog zien, in ieder geval nu lekker ontspannen!

• 01 Augustus 2011 - 11:39

Van Beusekommetjes:

weer een heerlijkheid om te lezen.
    hoe krijg je het voor elkaar, een lekke band. geen wonder, relatietest.
    nog even en jullie zijn Maleisieproof, en doorstaat jullie relatie alle stormen.
    wij zijn Ikeaproof, is dat hetzelfde ?
    is deze vakantie nog ergens goed voor.
    waar blijft de foto van de tattoo ?
    reuze nieuwsgierig.
    tot de volgende keer.
    gr van de van beusekommetjes

• 01 Augustus 2011 - 13:11

Alex:

Foto van Tattoo

• 01 Augustus 2011 - 14:39

Ben:

Petra, het is toch wel een henna tattoo. Gaat na een tijdje van zelf weg en je kan toch nog zeggen ik had ook een tattoo! Leuke verhaaltjes over al die beestjes. Nog veel plezier.

• 02 Augustus 2011 - 19:15

Mariolieke:

Lieve allemaal, wat een prachtige verhalen en foto's. We hadden een paar dagen geen wifi,dus we hadden flink wat te lezen. Veel plezier aan de andere kant van de wereld!!
    Dikke zoen, Mar en de mannen